امروز جمعه ۱۳۹۸ بيست و نهم شهريور
Forecasting development of elemental technologies and e'ect of R&D investments for polymer electrolyte fuel cells in Japan
نام نويسندگان : Takanobu Kosugi, Ayami Hayashi, Koji Tokimatsu
نام مجله : International Journal of Hydrogen Energy
سال انتشار 2004
چکیده فارسی بررسی متخصصان سلول سوختی در ژاپن برای تخمین زمان مورد نیاز جهت توسعه ی تکنولوژیهای مقدماتی مورد نیاز برای کاربردهای متحرک و ثابت سلول های سوختی پلیمر الکترولیت مورد استفاده قرار گرفته است. پوشش تکنولوژی های مقدماتی شامل غشاهای الکترولیتی، کاتالیست های الکترود، اصلاح سوخت و ذخیره ی هیدروژن می شود که برای کاربرد در نسل آینده ی سیستم های PEFC که درجه حرارت عملیاتی آنها 120 درجه سانتی گراد یا بیشتر می باشد بکار می رود. تحقیق همچنین از متخصصین درخواست می کند تاثیر سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه بر زمان مورد نیاز برای توسعه ی یک تکنولوژی را بسنجند. نتایج به صورت آماری تحلیل شده اند تا به صورت کمی موفقیت قابلیت ها، دوره های زمانی و پتانسیل برای سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه به منظور کاهش زمان توسعه را بررسی کنند. دوره ی زمانی تخمین زده شده برای شبکه به منظور تقویت عملکرد و اهداف هزینه برای هر دو سیستم PEFCمحرک یا ساکن به طور میانگین تقریبا 17 سال می باشد. در کل، تکنولوژی برای غشای الکترولیتی احتمالا زمان برترین تکنولوژی برای تحقیق و توسعه است، بنابراین تسریع روند آن برای کاهش کل دوره ی تحقیق و توسعه موثر می باشد.

چکیده انگلیسی A survey of fuel cell experts in Japan is used to estimate the time required to develop major elemental technologies required for stationary and automotive applications of polymer electrolyte fuel cells (PEFC). The elemental technologies covered include electrolyte membranes, electrode catalysts, fuel reforming and hydrogen storage, to be applied in next-generation
PEFC systems whose operating temperature is 120◦C or higher. The survey also asks experts to gauge the e'ect of R&D investment on the time required to develop a technology. Results are analyzed statistically to quantitatively compare success probabilities, time periods and the potential for R&D investment to reduce development time. The estimated net time period needed to reach performance and cost targets for both stationary and automotive PEFC systems averaged around 17 years.
In general, the technology for electrolyte membranes is likely to be the most time consuming for R&D, thus accelerating its
progress is e'ective for shortening the total R&D period.
كليد واژگان فارسی
كليد واژگان انگلیسی Polymer electrolyte fuel cell application; Technology development time; Success probability
ثبت کننده مقاله: IRAMOT .

تاريخ: ۱۳۹۱/۹/۱۹ تعداد بازديد : ۷۴۲


فايل ها

صفحه اصلی      درباره ما      ارتباط با ما
.تمام حقوق این سایت متعلق به انجمن مديريت فناوری ايران می باشد
.هرگونه كپي برداري با ذكر منبع بلامانع است در غير اين صورت پيگرد قانوني دارد
طراحی و اجرا توسط وب باکس پورتال