امروز جمعه ۱۳۹۸ بيست و نهم شهريور
Bridging the gap between technological possibilities and people: Involving people in the early phases of technology development
نام نويسندگان : Stefanie Un, Nick Price
نام مجله : science direct
سال انتشار 2007
چکیده فارسی تکنولوژی امکانات نویدبخش بی پایانی را جهت کمک و حمایت از زندگانی مردم ارائه میکند. در واقع، اینکه این امکانات چیست مهم نیست، مهم این است که چطور و چه هنگام این تکنولوژی از جانب مردم پذیرفته، ادغام و رونق داده میشود. طبق آیین و رسوم قراردادی در داخل سازمانها، بخشهای توسعه تکنولوژی و تحقیق بازار باهم زیاد مرتبط نیستند و در فرآیند نوآوری بکارگرفته نمیشوند و همیشه هم حیطه عمل یکسانی ندارند. بدین ترتیب، فاصله ای بین پتانسیل تکنولوژی و عملکرد انسان وجود دارد. این مقاله درباره زمینه های فعلی توسعه تکنولوژی و تحقیق بازار در محیط تجاری بوده و یک رویکرد ادغامی را به منظور ایجاد ارتباط و از میان برداشتن فاصله بین تکنولوژی و مردم ارائه میدهد، مردمی که از اندازه بازار مهمتر بوده و در توسعه تکنولوژی آنها مهمترند. به علاوه، این مقاله تشریح میکند که چطور این رویکرد باعث خلق اختراعات از طریق پیشرفت علائم تجربی عملی میشود. تمرکز اصلی این مقاله بیشتر بر فرآیندها و شیوه های نوآوری درون یک سازمان است تا اینکه بر روی پذیرش نوآوری توسط استفاده کنندگان یا نرخ پذیرش راه حلهای مشخص شده باشد.
چکیده انگلیسی Technology provides endless promising possibilities to support people's lives. In reality, it is not a matter of what is possible, but rather a matter of how and when technology will be integrated, accepted and adopted by
people. However, conventionally within organizations the areas of technology development and market research
are not closely related nor applied in the process of innovation and do not always share the same scope. In that
sense there is a gap between the potential of technology and humankind's preferences. This paper discusses the current areas of technology development and market research in a business
environment and proposes an integrated approach to bridge the gap between technology and people, in which
people, rather than market sizes become central in the development of technology. In addition, it also describes how
this approach of people-driven innovation is brought into practice through the development of early experience demonstrators. The core focus of this paper is on the processes and practices regarding innovation within an
organization, rather than the adoption of innovation by users or the rate of the adoption of a marketed solution.
كليد واژگان فارسی مدلهای تجربی، بینش، نوآوری در یک سازمان برای درگیری مردم در توسعه تکنولوژی، تحقیق مردم و بازار، رویکرد چند وجهی، شخصیتها
كليد واژگان انگلیسی Experience prototypes; Foresight; Innovation in an organization involving people in technology development; Market and people research; Multiple encounter approach; People driven innovation; Personas
ثبت کننده مقاله: IRAMOT .

تاريخ: ۱۳۹۱/۹/۱۹ تعداد بازديد : ۸۱۰


فايل ها

صفحه اصلی      درباره ما      ارتباط با ما
.تمام حقوق این سایت متعلق به انجمن مديريت فناوری ايران می باشد
.هرگونه كپي برداري با ذكر منبع بلامانع است در غير اين صورت پيگرد قانوني دارد
طراحی و اجرا توسط وب باکس پورتال