امروز سه شنبه ۱۳۹۷ دوم بهمن
Foreign direct investment and innovation in China's e-commerce sector
نام نويسندگان : Xin Wang
نام مجله : Journal of Asian Economics
سال انتشار 2012
چکیده فارسی این مقاله با مقایسه ی اعما ل تجاری و عملکرد شرکت های اینترنت محلی و سرمایه گذارخارجی در چین، فاکتورهای مهمی را که شرکت های چند ملیتی باید برای به دست آوردن امتیازات رقابتی در بخش تجارت الکترونیک چین با آن مواجه شوند، مشخص می کند. این تحقیق به خصوص، EachNet (eBay) را با Taobao در بازار مصرف-به-مصرف ؛ eLong (Expedia) را با Ctrip وJoyo (Amazon) را با Dangdang در بازار تجارت-به-مصرف ؛ و موتورهای جستجوی آنلاین گوگل چاینا و بایدو را مقایسه می کند. نویسنده بر اهمیت دانش محلی برای عملکرد و موفقیت شرکت تأکید می کند. شرکت های خارجی باید درک خود را از فرهنگ محلی و توانایی وفق یافتن با محیط های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی محلی تقویت کنند.
چکیده انگلیسی By comparing the business practices and performance of foreign-invested and local Internet companies in China, this article outlines the important factors that multinational corporations must address to gain competitive advantages in China's e-commerce sector. Specifically, this research compares EachNet (eBay) with Taobao in the consumer-to-consumer market; eLong (Expedia) with Ctrip and Joyo (Amazon) with Dangdang in the business-to-consumer market; and the online search engines Google China and Baidu. The author underscores the importance of local knowledge for firm performance and success. Foreign firms must improve their understanding of and ability to adapt to local cultural, social, economic, and political environments.
كليد واژگان فارسی تجارت الکترونیک، سرمایه گذاری مستقیم خارجی، نوآوری تکنولوژی
كليد واژگان انگلیسی E-commerce; Foreign direct investment; Technology innovation
ثبت کننده مقاله: IRAMOT .

تاريخ: ۱۳۹۱/۹/۲۱ تعداد بازديد : ۹۱۱


فايل ها

صفحه اصلی      درباره ما      ارتباط با ما
.تمام حقوق این سایت متعلق به انجمن مديريت فناوری ايران می باشد
.هرگونه كپي برداري با ذكر منبع بلامانع است در غير اين صورت پيگرد قانوني دارد
طراحی و اجرا توسط وب باکس پورتال